چاووش (حضوری)

کنکاش در تاریخ پرماجرا

در چاووش (حضوری) چه می‌گذرد؟

چاووش گروه تاریخ‌خوانی ازتاست. در چاووش هر ماه به تاریخ یک زمان و مکان سرک می‌کشیم و گاهی اگر خیلی برایمان دلچسب باشد، در یک برهه به خصوص بیشتر چرخ می‌خوریم. مباحث جامعه‌شناسی هم البته در چاووش جایگاه ویژه‌ای بین بحث‌هایمان دارند. در این گروه سعی می‌کنیم تاریخ را فقط از رو نخوانیم، بلکه با آن درگیر شویم و ردپای آن را در زندگی روزمره خود پیدا کنیم.
میانگین سنی
0 +
تعداد کتاب
0 +
ماه فعالیت
0 +
عضو فعال
0 +

کتاب

"هویت ایرانی و زبان فارسی" کتاب درخشان دیگری است از "شاهرخ مسکوب" که در آن احساس ملی را مورد واکاوی قرار داده و ارتباط آن با زبان فارسی را در دوره های تاریخی مختلف ایران مورد بررسی دقیق قرار می دهد. "شاهرخ مسکوب" در اثر پیش رو، توجه خود را بر سه گروه از اهالی زبان متمرکز ساخته و رفتارهای زبانی آن ها را زیر ذره بین می برد؛ این سه دسته عبارت اند از اهالی دین، دیوان و عرفان و "شاهرخ مسکوب" با در نظر گرفتن رویکرد حس ملی و رفتار زبانی هر یک از آن ها، با دقتی مثال زدنی و با نگاهی باریک بینانه، موقعیت سیاسی، اجتماعی و تاریخی این سه گروه را تجزیه و تحلیل کرده و اثر عوامل ذکر شده را بر متغییرهای مدنظر نشان می دهد.

تسهیلگر

من نوید یموتی هستم. رشته مهندسی خوندم. از دوره نوجوانی علاقمند به اطلاع پیدا کردن در خصوص موضوعات تاریخی بودم. از فیلم و مستند گرفته تا روزنامه و کتاب. از دوره دانشجویی رفته رفته این علاقمندی سمت و سوی جدی‌تری به خودش گرفت و تلاش کردم باتوجه به علاقمندی‌هایی که دارم بیشتر تاریخ معاصر ایران رو مطالعه کنم. این مطالعه، صحبت‌ با دوستان، گروه‌های مطالعاتی دانشجویی و بعدش هم ازتا فرصتی رو برای من فراهم کرد تا علاوه بر خواندن و یاد گرفتن، سعی کنم مطالبی رو به شکل ارائه و جلسات گفتگو محور با دیگران به اشتراک بذارم.

زمان

پنجشنبه‌ها ۱۰ - ۱۱:۳۰

موضوع گروه

تاریخی

شیوه برگزاری

حضوری

در گروه چاووش برای مطالعه، مباحث جامعه‌شناسی و تاریخ در اولویت قرار دارند. تسهیل‌گر آزموده و صمیمی گروه، خانم آذر نیک‌آیین، طبق سنت ازتا، بستر مناسبِ بحث و تبادل نظر در گروه را مهیا ساخته و غنای مطالعات و تجربیات و تنوع آراء اعضا، موجبات پویایی گروه را فراهم می‌آورد. امید است این مجموعه، اسباب فزونی معلومات و وسعت نظر برای تک‌تک اعضا گردد.

زهرا جذبی

عضو گروه چاووش (حضوری)

یک روز رایگان مهمون چاووش (حضوری) باش!

یک روز رایگان مهمان گروه چاووش (حضوری) باش!

یک روز رایگان مهمان گروه چاووش (حضوری) باش!

اعضای گروه چاووش (حضوری)

اعضای گروه چاووش (حضوری)

تاریخچه کتاب‌های گروه

در برابر استبداد
در برابر استبداد
امر روزمره در جامعه پساانقلابی
امر روزمره در جامعه پساانقلابی
ایران، جامعه کوتاه مدت
ایران، جامعه کوتاه‌مدت
جامعه نخبه‌کشی
جامعه‌شناسی نخبه‌کشی

تاریخچه
کتاب‌های گــــــــروه

در برابر استبداد
در برابر استبداد
امر روزمره در جامعه پساانقلابی
امر روزمره در جامعه پساانقلابی
ایران، جامعه کوتاه مدت
ایران، جامعه کوتاه‌مدت
جامعه نخبه‌کشی
جامعه‌شناسی نخبه‌کشی

برای مشاوره یا ثبت‌نام ما اینجا هستیم

سدجاد

من سدجادم، معمولا اصرار دارم یه «د» به وسط اسمم اضافه کنم؛ چون اینجوری به خودم نزدیک‌تره. دانشگاه رو نصفه ول کردم، یه داستان‌فروشی به اسم ریدتودریم دارم و نون شبم رو از مارکتینگ در میارم.از دیدن چیزها همون شکلی که هستن خوشم میاد. حفره‌ها و تیرگی آدم‌ها من رو به خودشون بیشتر از زیبایی‌هاشون جذب می‌کنن.در نهایت آدم تو دو سه خط نوشته جا نمی‌شه.