حمایت از ازتـــا

۲۰ سال تلاش مستمر

داستان ازتــــا به روایت اعداد

۵ میلیون

صفحه کتاب‌های خوانده شده در ازتا

۱۵۰۰ نفر

اعضای گروه‌های کتابخوانی

۱۵,۰۰۰ دانش‌آموز

در طرح ماراتن

۸۰ شهر و ۱۶ کشور

تحت پوشش اعضا

۸۰۰۰ کتاب

اهدا شده

۶۰۰ نفر

تسهیلگر آموزش‌دیده

غیر از خواندن کتاب کارهای دیگری هم می‌شود کرد

غیر از خواندن کتاب‌ها، کارهای دیگری هم می‌شود با آن‌ها کرد. ازتــا یک جامعه‌ی پویا با محوریت کتاب است و البته که کارش کتاب خواندن نیست. گفتگو با محوریت کتاب‌ها، توزیع کتاب با کیفیت در شهرهای مختلف و کتابخوانی از سنین کم با کودکان در مدارس بخشی از فعالیت‌هایی‌ست که در ازتا انجام می‌شود.

ازتــا با داشتن ۲۰۰۰ عضو در گروه‌های کتابخوانی از ۸۰ شهر جهان که تا الان ۵ میلیون صفحه کتاب باهم خوانده‌اند یک بستر موثر برای تمرین گفتگو، شنیدن و درک دیگری‌ست. گروه‌های کتابخوانی تنها بخشی از فعالیت‌های ازتــاست، ازتـــا طرحی به نام آبونمان دارد که در آن به کسانی که به هر دلیلی دسترسی به کتاب با کیفیت ندارند ماهی ۱ کتاب با کیفیت و یک نامه‌ی شخصی می‌فرستد و با آن‌ها ارتباط می‌گیرد و طرح ماراتن که طرح مکمل ازتــا برای ایجاد یک رابطه‌ی قوی و عاطفی از کودکی در مدارس است. تاکنون ۱۵۰۰۰ دانش‌آموز از ۴۴ شهر ایران در طرح آبونمان حضور پیدا کرده‌اند. برای توضیحات بیشتر می‌توانید گزارش جامع ازتــا و بروشور معرفی ازتــا را بخوانید.

بزرگترین سرمایه‌ی ازتــا احساسات جمع شده‌ی آدم‌هایی‌ست که به هر شکلی در ازتــا حضور دارند. ازتا یک بیزینس نیست، یک مفهوم زنده در قلب‌ آدم‌هاست. آدم‌هایی که اصلی‌ترین دلیل ادامه‌ی زیست ازتــا در وضعیت سخت و دشوار اقتصادی ایران برای موسسه‌های فرهنگی‌ست. جامعه‌ای که در ۸۰ شهر دنیا گسترش پیدا کرده و آدم‌هایی از دهه‌ی ۳۰ تا دهه ۹۰ ایران را در خود جای داده.

همکاری با شرکت‌ها

حفظ و گسترش ازتــا یک اولویت مهم برای امتداد فعالیت‌هایش است. ما از پیشنهادات بیزینس‌ها برای همکاری تا جایی که مسیر ازتــا را متفاوت نکند استقبال می‌کنیم. ازتــا از ابتدای یک رسالت فرهنگی برای خودش در نظر گرفته و هرچیزی که از این مسیر دورش کند یک خط قرمز جدی محسوب می‌شود.

نشر افق

طاقچه

پیاده

علی‌بابا

سدجاد

من سدجادم، معمولا اصرار دارم یه «د» به وسط اسمم اضافه کنم؛ چون اینجوری به خودم نزدیک‌تره. دانشگاه رو نصفه ول کردم، یه داستان‌فروشی به اسم ریدتودریم دارم و نون شبم رو از مارکتینگ در میارم.از دیدن چیزها همون شکلی که هستن خوشم میاد. حفره‌ها و تیرگی آدم‌ها من رو به خودشون بیشتر از زیبایی‌هاشون جذب می‌کنن.در نهایت آدم تو دو سه خط نوشته جا نمی‌شه.