چاووش (آنلاین)

در چاووش (آنلاین) چه می‌گذرد؟

چاووش گروه تاریخ‌خوانی آنلاین ازتاست. در چاووش هر ماه به تاریخ یک زمان و مکان سرک می‌کشیم و گاهی اگر خیلی برایمان دلچسب باشد، در یک برهه به خصوص بیشتر چرخ می‌خوریم. مباحث جامعه‌شناسی هم البته در چاووش جایگاه ویژه‌ای بین بحث‌هایمان دارند. در این گروه سعی می‌کنیم تاریخ را فقط از رو نخوانیم، بلکه با آن درگیر شویم و ردپای آن را در زندگی روزمره خود پیدا کنیم.
میانگین سنی
0 +
تعداد کتاب
0 +
ماه فعالیت
0 +
عضو فعال
0 +

کتاب

"پنج اقلیم حضور" کتابی است به قلم "داریوش شایگان" که در آن "بحثی درباره شاعرانگی ایرانیان" مطرح می‌کند. "داریوش شایگان" در "پنج اقلیم حضور"، شعر ایران را از نظرگاه معنوی و فکری در آثار پنج شاعر ایرانی: سعدی، حافظ فردوسی، خیام و مولوی، مورد بررسی قرار می‌دهد تا شعر ایرانی را بهتر به علاقمندان آن بشناساند. وی در پیشگفتار این اثر مدعی است که ایرانیان از میان صدها شاعری که نامشان در تاریخ ادبیات ایران به چشم می‌خورد، این پنج شاعر را به عنوان بالاترین نمونه از بینش شاعرانه خود انتخاب کرده‌اند.

تسهیلگر

آذر نیک‌آیین هستم. سال ۵۶ در "نقش رستم" ، چند کیلومتری شیراز متولد شدم. من با خاک، زمین و گندم آشنایی دارم و خيلی جدی معتقدم اساطیر کهن در ما ادامه دارند. شاید به همین دلیل رشته تاریخ رو در دانشگاه شیراز انتخاب کردم. من فکر می‌کنم مهمترین جنبه‌ی هر کاری، نوع ارتباطی هست که ما آدم‌ها با هم یا با محیط‌ اطراف‌مون می‌سازیم. برای همین در هر شغلی، معلم تاریخ و جغرافیا یا تسهیلگر کتابخوانی، من مشتاق آدم‌هام، مشتاق گفتن و شنیدن .

زمان

دوشنبه‌ها ۱۸ - ۱۹:۳۰

موضوع گروه

تاریخی

شیوه برگزاری

آنلاین

در گروه چاووش برای مطالعه، مباحث جامعه‌شناسی و تاریخ در اولویت قرار دارند. تسهیل‌گر آزموده و صمیمی گروه، خانم آذر نیک‌آیین، طبق سنت ازتا، بستر مناسبِ بحث و تبادل نظر در گروه را مهیا ساخته و غنای مطالعات و تجربیات و تنوع آراء اعضا، موجبات پویایی گروه را فراهم می‌آورد. امید است این مجموعه، اسباب فزونی معلومات و وسعت نظر برای تک‌تک اعضا گردد.

زهرا جذبی

عضو گروه چاووش (آنلاین)

یک روز رایگان مهمون چاووش (آنلاین) باش!

یک روز رایگان مهمان گروه چاووش (آنلاین) باش!

یک روز رایگان مهمان گروه چاووش (آنلاین) باش!

اعضای گروه چاووش (آنلاین)

اعضای گروه چاووش (آنلاین)

تاریخچه کتاب‌های گروه

تاریخچه
کتاب‌های گــــــــروه

برای مشاوره یا ثبت‌نام ما اینجا هستیم

سدجاد

من سدجادم، معمولا اصرار دارم یه «د» به وسط اسمم اضافه کنم؛ چون اینجوری به خودم نزدیک‌تره. دانشگاه رو نصفه ول کردم، یه داستان‌فروشی به اسم ریدتودریم دارم و نون شبم رو از مارکتینگ در میارم.از دیدن چیزها همون شکلی که هستن خوشم میاد. حفره‌ها و تیرگی آدم‌ها من رو به خودشون بیشتر از زیبایی‌هاشون جذب می‌کنن.در نهایت آدم تو دو سه خط نوشته جا نمی‌شه.