میانجی (حضوری)

در میانجی (حضوری) چه می‌گذرد؟

ما در‌ میانجی از ایران و برای ایران می‌خوانیم و همواره با این سوال روبرو هستیم که چطور می‌شود شرایط موجود را بهتر کرد؟ در میانجی به زمینه‌های مختلف مثل جامعه‌شناسی، اقتصاد، تاریخ، جغرافیا و.. سر می‌زنیم تا بتوانیم پیچیدگی‌های وقایع را درک کرده و تصویر بهتری پیدا کنیم از آنچه در ایران می‌گذرد و تا به امروز گذشته است. همچنین هر جلسه به دنبال یک نقطه اتصال بین خودمان و ایران می‌گردیم؛ وصل شدنی از جنس موسیقی، روایت، مستند و یادداشت‌های شخصی.
میانگین سنی
0 +
تعداد کتاب
0 +
ماه فعالیت
0 +
عضو فعال
0 +

کتاب

ایران در بستر تاریخ خودش وضعیتی منحصربه‌فرد و یگانه داشته و تنوع قومی و مذهبی‌اش یکی از شگفتی‌های کل تاریخ بشر است. شاید بتوان گفت این کشور با تمامیت ارضی کنونی‌اش حتی، با حضور مردمانی که در قومیت، مذهب، فرهنگ و اسطوره به شدت متفاوتند، نمونه‌ای مثالی و تکین است. ازهمین‌روی پرداخت همه‌سویه به ایران از منظر جغرافیا، تاریخ، فرهنگ، اقتصاد و سیاست، درعین دشواری ذاتی‌اش، از الزامات هر پژوهشگری در هر حوزه‌ی نظری‌ست که قرار است پیرامون کشور ایران، کاری انجام دهد! کتاب «قبله‌ی عالم؛ ژئوپلیتیک ایران» نوشته‌ی «گراهام فولر»، یکی از بهترین منابع منتشرشده درباره‌ی ایران است که نسبتش را با خودش و همسایگانش توضیح می‌دهد. این کتاب سترگ، از توضیح و تبیین فرهنگ و سیاست ایران از گذشته تا امروز شروع کرده و سپس یک‌به‌یک به رابطه‌ی این کشور با همسایگانش و دیگر کشورهای منطقه و حتی جهان، از عراق گرفته تا کشورهای خلیج فارس، عربستان، ترکیه، لبنان، آمریکا، روسیه‌ی تزاری، شوروی، روسیه‌ی پساشوروی، افغانستان، پاکستان و ... می‌پردازد.

تسهیلگر

من صدرا امامی‌ام. گربه‌ها رو خیلی دوست دارم و سختمه که بخوام خودم رو معرفی کنم. به اتفاقات و مفهوم‌ها کمی پیچیده فکر می‌کنم، گاهی وقت‌ها دوستام بهم می‌گن که طولانی حرف می‌زنم چون باید هر صحبتی رو با یک مقدمهٔ طولانی شروع کنم، صدای بلندی دارم و عاشق تاریخ، اقتصاد و فکر کردن به اینم که دنیا چطوری کار می‌کنه و البته مهم‌تر از همه این که ایران - بزرگ‌ترین گربهٔ مورد علاقه‌م - چطور می‌تونه توسعه پیدا کنه؟

زمان

جمعه‌ها ۱۱ - ۱۳

موضوع گروه

توسعه ایران

شیوه برگزاری

حضوری

میانجی جاییه که ما صبح جمعه به خاطر یک دغدغه مشترک اونجا دور هم جمع می‌شیم؛ جایی که در اون افراد به دنبال ساختن آینده‌ای بهتر هستن؛ جایی که هر کسی فضایی امن و فرصتی کافی برای حرف زدن‌ و بیان خودش داره و افراد با همه تفاوت‌ها و تضادهاشون اونجا با آغوش باز پذیرفته و شنیده می‌شن. میانجی برای من یعنی پیدا کردن افرادی با دغدغه‌های نزدیک به خودم، یعنی حس تعلق و جوونه‌‌هایی از امید و نور بین کلی سیاهی.

سارا حسینلو

عضو گروه میانجی (حضوری)

یک روز رایگان مهمون میانجی (حضوری) باش!

یک روز رایگان مهمان گروه میانجی (حضوری) باش!

یک روز رایگان مهمان گروه میانجی (حضوری) باش!

اعضای گروه میانجی (حضوری)

اعضای گروه میانجی (حضوری)

تاریخچه کتاب‌های گروه

تاریخچه
کتاب‌های گــــــــروه

برای مشاوره یا ثبت‌نام ما اینجا هستیم

سدجاد

من سدجادم، معمولا اصرار دارم یه «د» به وسط اسمم اضافه کنم؛ چون اینجوری به خودم نزدیک‌تره. دانشگاه رو نصفه ول کردم، یه داستان‌فروشی به اسم ریدتودریم دارم و نون شبم رو از مارکتینگ در میارم.از دیدن چیزها همون شکلی که هستن خوشم میاد. حفره‌ها و تیرگی آدم‌ها من رو به خودشون بیشتر از زیبایی‌هاشون جذب می‌کنن.در نهایت آدم تو دو سه خط نوشته جا نمی‌شه.