لوتوس

در لوتوس چه می‌گذرد؟

لوتوس یا نیلوفر مرداب استعاره‌ایه از تولد دوباره، بیداری، زایایی و پاکی. لوتوس از دل مرداب، بی‌ریشه و در فقدان نور جوانه می‌زنه، ققنوس‌وار. لوتوسِ ما در ازتا، جمعه‌ها شما رو به صرف یک گپ‌و‌گفت این بار به زبان انگلیسی و در جهان ادبیات انگلیسی‌زبان دعوت می‌کنه؛ انگلیسی می‌خونیم و می‌گیم و می‌خندیم که هر زبانْ خود جهانی‌ست تازه؛ و امید به نور، سبب شکفتن نیلوفرهاست، گیریم بی‌ریشه، در سایه، و در دل مرداب.
میانگین سنی
0 +
تعداد کتاب
0 +
ماه فعالیت
0 +
عضو فعال
0 +

کتاب

In this stunning collection of stories, renowned psychiatrist Irvin D. Yalom describes his patients' struggles -- as well as his own -- to come to terms with the two great challenges of existence: how to have a meaningful life yet reckon with its inevitable end.

تسهیلگر

من نیلوفرم، سی ساله‌مه و از وقتی یادمه دوست داشتم بین کلمات قصه‌ها زندگی کنم. ادبیات انگلیسی خونده‌م، ترجمه می‌کنم و می‌نویسم و فکر می‌کنم اون چیزی که ما رو از حیوون‌ها متمایز می‌کنه، قصه‌گوییه، فهمیدن استعاره‌ست. توی گروه لوتوسِ ازتا با هم انگلیسی می‌خونیم، انگلیسی حرف می‌زنیم و انگلیسی می‌خندیم، یه وقتایی هم انگلیسی گریه می‌کنیم؛ چون هر زبان یه دنیای جدیده و ما هفته‌ای یک ساعت و نیم توی یه دنیای موازیِ خودساخته با هم سیر می‌کنیم.

زمان

جمعه‌ها ۱۷:۳۰ - ۱۹

موضوع گروه

ادبیات انگلیسی

شیوه برگزاری

حضوری

لوتوس تجربه‌ی خاصی از ارتباط با ادبیات انگلیسی را فراهم می‌کند: ارتباطی بدون واسطه‌ی ترجمه. این‌جا کتاب‌ها را دقیقاً آن‌طور که نویسنده نگاشته می‌خوانیم و بعد با در نظر داشتنِ همان چارچوب زبانی و ادبی، درباره‌شان گفت‌وگو می‌کنیم. چنین تمرینی، احتمالاً می‌تواند مرزهای جدیدی از ارتباطات را به روی‌مان باز کند.

روژان صادقی

عضو گروه لوتوس

یک روز رایگان مهمون لوتوس باش!

یک روز رایگان مهمان گروه لوتوس باش!

یک روز رایگان مهمان گروه لوتوس باش!

اعضای گروه لوتوس

اعضای گروه لوتوس

تاریخچه کتاب‌های گروه

a doll's house
a doll's house
Fight Club
Fight Club
The Vegetarian
The Vegetarian
Interview with the vampiree
Interview with the vampire

تاریخچه
کتاب‌های گــــــــروه

a doll's house
a doll's house
Fight Club
Fight Club
The Vegetarian
The Vegetarian
Interview with the vampiree
Interview with the vampire

برای مشاوره یا ثبت‌نام ما اینجا هستیم

سدجاد

من سدجادم، معمولا اصرار دارم یه «د» به وسط اسمم اضافه کنم؛ چون اینجوری به خودم نزدیک‌تره. دانشگاه رو نصفه ول کردم، یه داستان‌فروشی به اسم ریدتودریم دارم و نون شبم رو از مارکتینگ در میارم.از دیدن چیزها همون شکلی که هستن خوشم میاد. حفره‌ها و تیرگی آدم‌ها من رو به خودشون بیشتر از زیبایی‌هاشون جذب می‌کنن.در نهایت آدم تو دو سه خط نوشته جا نمی‌شه.