شرح مثنوی

در شرح مثنوی چه می‌گذرد؟

مثنوی معنوی متن عجیبی ست که می‌تواند آدم را با پرسش‌هایی دشوار مواجه کند. ما در دو گروه شرح مثنوی و مثنوی شریف سعی می‌کنیم خوانشی امروزی از این متن شگفت داشته باشیم و ربط حرف‌های مولانا را با زندگی‌ها و دغدغه‌های خودمان پیدا کنیم. این دو گروه آنلاینند. گروه شرح مثنوی به دفتر سوم رسیده و گروه مثنوی شریف به دفتر دوم.
میانگین سنی
0 +
تعداد کتاب
0 +
ماه فعالیت
0 +
عضو فعال
0 +

کتاب

شرح مثنوی شریف یکی از بهترین شروح موجود بر مثنوی مولانای بزرگ است که با مطالعه آن، می‌توان جامع‌تر بر مثنوی نگریست و این اثر گرانبها را بهتر شناخت. استاد فروزانفر، در شرح ابیات پرمغز مولانا در مثنوی، بسیار از شعر شاعران دیگر نیز بهره گرفته و ما را در شناختن هر چه بهتر حضرت مولانا و افکار عالیه اش، به سودی بی‌مثال و متاعی بی‌قیمت رسانده است.

تسهیلگر

فریبا اقدامی هستم. ادبیات فارسی خوانده‌ام و در ادبیات کشورهای دیگر پیوسته غوطه می‌خورم. خواندن شعر و روایت و تماشای آدم‌ها وقت گفتگو برایم مثل آب و هوا و خوراک ضروری ست. تلاش می‌کنم آدم‌ها و مدرسه‌های بیشتری بخوانند و بنویسند. از سروکله‌زدن با مسئله استقبال می‌کنم.

زمان

شنبه‌ها ۱۹:۳۰ - ۲۱ و سه‌شنبه‌ها ۱۸ - ۱۹:۳۰

موضوع گروه

شرح مثنوی

شیوه برگزاری

آنلاین

گروه همخوانی مثنوی یکی از پرشورترین کلاس‌هایی است که می‌تواند در تعالی و رشد فردی کمک‌کننده باشد. از این رو که در این کلاس افراد در سطوح سنی، عقیدتی و بینشی متفاوت دور از جانبداری و با تفکری نقادانه در کنار هم ابیات را خوانده و با کمک تسهیلگری بسیار دانا، مسلط و متبحر ابیات را تحلیل کرده و تلاش می‌کنند آن‌ها را در زندگی روزمره به کار گیرند.

مریم کبیری

عضو گروه شرح مثنوی

یک روز رایگان مهمون شرح مثنوی باش!

یک روز رایگان مهمان گروه شرح مثنوی باش!

یک روز رایگان مهمان گروه شرح مثنوی باش!

اعضای گروه شرح مثنوی

اعضای گروه شرح مثنوی

تاریخچه کتاب‌های گروه

تاریخچه
کتاب‌های گــــــــروه

برای مشاوره یا ثبت‌نام ما اینجا هستیم

سدجاد

من سدجادم، معمولا اصرار دارم یه «د» به وسط اسمم اضافه کنم؛ چون اینجوری به خودم نزدیک‌تره. دانشگاه رو نصفه ول کردم، یه داستان‌فروشی به اسم ریدتودریم دارم و نون شبم رو از مارکتینگ در میارم.از دیدن چیزها همون شکلی که هستن خوشم میاد. حفره‌ها و تیرگی آدم‌ها من رو به خودشون بیشتر از زیبایی‌هاشون جذب می‌کنن.در نهایت آدم تو دو سه خط نوشته جا نمی‌شه.