دریچه

جهشی به دریچه‌ی قصه‌ها

در دریچه چه می‌گذرد؟

دریچه با معلم‌های مدرسه صبا شکل گرفت در دوره کرونا. بعدها عضوهایی از بیرون مدرسه هم گرفت. حالا یک سوم‌گروهش از ایرانیان کشورهای دیگرند. دریچه‌ای‌ها حدود یک سال همراه خواندن می‌نوشتند و نوشته‌های بسیاری تولید شد. گرم و صمیمی و شوخ و شنگ و همراه.
میانگین سنی
0 +
تعداد کتاب
0 +
ماه فعالیت
0 +
عضو فعال
0 +

کتاب

مجموعه داستان‌های هوشنگ گلشیری از سال 1339 تا 1377 در کتابی با عنوان نیمه تاریک ماه به چاپ رسیده است و مشتمل بر 36 داستان کوتاه می‌باشد که به ترتیب تاریخ چاپ در کتاب آورده شده‌اند. این مجموعه در ابتدا قرار بود توسط خود نویسنده در زمان حیاتش به چاپ رسد اما متاسفانه با فرا رسیدن زمان مرگ نویسنده این اتفاق رخ نداد و به کوشش همسر گلشیری، فرزانه طاهری پس از مرگ وی گرد آوری شده است. گلشیری اغلب به جامعه نگاه بدبینانه‌ای دارد و در اکثر داستان‌هایش می‌بینیم که یک نگاه آخرالزمانه‌ای وجود دارد. همچنین روی صحبت وی بیشتر به نظر می‌رسد که طبقات فرهیخته و روشنفکر جامعه است. این مجموعه یکی از بهترین آثار ادبی مدرن به زبان فارسی است. وی خود این مجموعه را حاصل تمام زحماتش در حوزه‌ی داستان کوتاه می‌داند.

تسهیلگر

فریبا اقدامی هستم. ادبیات فارسی خوانده‌ام و در ادبیات کشورهای دیگر پیوسته غوطه می‌خورم. خواندن شعر و روایت و تماشای آدم‌ها وقت گفتگو برایم مثل آب و هوا و خوراک ضروری ست. تلاش می‌کنم آدم‌ها و مدرسه‌های بیشتری بخوانند و بنویسند. از سروکله‌زدن با مسئله استقبال می‌کنم.

زمان

یکشنبه‌ها ۲۱ - ۲۲:۳۰

موضوع گروه

عمومی

شیوه برگزاری

آنلاین

نمی توانم به همه بگویم که چقدر خوشحالم دریچه رو به آسمان کنار من بود و دریچه رو به زمین کنار دیگران. نمی‌توانیم بگوییم چقدر خوشحالیم از اینکه دریچه چشم‌هایش را آماده رفتن می‌دیدیم و بدرقه‌اش را به تنهایی انجام دادیم. آدم‌هایی که اهل دریچه نباشند نمی‌فهمند که دریچه ها آنی باز و بسته می شوند فقط باید در زمان مناسب کنار دریچه مناسب بود. القصه، این هم جهشی دریچه‌ای بود به درون ما که بیرون جهید.

پروانه وثوقیان

عضو گروه دریچه

یک روز رایگان مهمون دریچه باش!

یک روز رایگان مهمان گروه دریچه باش!

یک روز رایگان مهمان گروه دریچه باش!

اعضای گروه دریچه

اعضای گروه دریچه

تاریخچه کتاب‌های گروه

در برابر استبداد
در برابر استبداد
ماه غمگین ماه سرخ
ماه غمگین ماه سرخ
سهراب‌کشی
سهراب‌کشی
ریش آبی
ریش آبی

تاریخچه
کتاب‌های گــــــــروه

در برابر استبداد
در برابر استبداد
ماه غمگین ماه سرخ
ماه غمگین ماه سرخ
سهراب‌کشی
سهراب‌کشی
ریش آبی
ریش آبی

برای مشاوره یا ثبت‌نام ما اینجا هستیم

سدجاد

من سدجادم، معمولا اصرار دارم یه «د» به وسط اسمم اضافه کنم؛ چون اینجوری به خودم نزدیک‌تره. دانشگاه رو نصفه ول کردم، یه داستان‌فروشی به اسم ریدتودریم دارم و نون شبم رو از مارکتینگ در میارم.از دیدن چیزها همون شکلی که هستن خوشم میاد. حفره‌ها و تیرگی آدم‌ها من رو به خودشون بیشتر از زیبایی‌هاشون جذب می‌کنن.در نهایت آدم تو دو سه خط نوشته جا نمی‌شه.