دریا

در دریا چه می‌گذرد؟

دریا گروه نوجوانان ازتا ست‌ که از تیرماه ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده و تا امروز نسلی از آن عبور کرده و به گروه‌های دیگر پیوسته. دریا با نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال کتاب می‌خواند و گرم و پر گفتگو ست.
میانگین سنی
0 +
تعداد کتاب
0 +
ماه فعالیت
0 +
عضو فعال
0 +

کتاب

رمان فارنهایت 451، رمان موفق ری بردبری در عرصه ی بین المللی و شاهکار ادبیات قرن بیستم است و داستان آن، در آینده ای تاریک و پادآرمان شهری اتفاق می افتد. گای مونتاگ، شخصیت اصلی رمان فارنهایت 451، یک آتش نشان است؛ اما نه یک آتش نشان معمولی. شغل او سوزاندن کتاب هایی است که قدغن شده اند و منشأ اصلی اختلافات و بدبختی ها به حساب می آیند. با این حال، مونتاگ احساس خوشبختی نمی کند و دعوا و اختلاف، در زندگی مشترکش موج می زند. آیا کتاب هایی مخفی شده در خانه اش وجود دارند؟ یابنده ی مکانیکی سازمان آتش نشانی که مسلح به سمومی کشنده است و با چندین هلیکوپتر همراهی می شود، آماده ی ردیابی و دستگیری مخالفینی است که با حفظ و مطالعه ی کتاب ها، به جنگ با جامعه برخاسته اند. رمان فارنهایت 451، رمان کلاسیک و پادآرمان شهری ری بردبری، در کنار آثاری همچون 1984 از جرج اورول و دنیای قشنگ نو از هاکسلی، به عنوان تشریحی پیش گویانه از برده داری رسانه ها، مواد مخدر و پیروی از الگو ها در تمدن غرب قرار می گیرد. نثر قدرتمند و شعرگونه ی ری بردبری با بینشی خارق العاده از ظرفیت بالقوه ی فناوری ترکیب شده و رمانی خلق می کند که با گذشت دهه ها از اولین انتشارش، همچنان درخشش و قدرت خود در شوکه کردن مخاطب را حفظ کرده است.

تسهیلگر

در بهار سال ۷۰ به دنیا آمدم. کودکی‌ام در میان کتاب‌ها گذشت. این دو را -کودکی و کتاب‌ها- را آنقدر دوست دارم که تاحالا نتوانسته‌ام از آن‌ها دل بکنم. پس از اینکه کارشناسی ارشد را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی به پایان رساندم، به سراغ ادبیات کودک و نوجوان رفتم. ازتا نقطه تلاقی تمام علائق من است. از تمام دریاهای جهان نیز تسهیلگری گروه "دریا" نصیبم شده که بهترین دریای جهان است. "دریا" مخصوص نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله‌ی ازتاست. در آن به ژانرهای مختلف ادبیات داستانی سرک می‌کشیم و از یکدیگر می‌آموزیم.

زمان

پنجشنبه‌ها ۱۵ - ۱۶:۳۰

موضوع گروه

۱۴ تا ۱۸ سال

شیوه برگزاری

حضوری

دریا می‌تونم بگم پرجنب‌وجوش‌ترین و بازیگوش‌ترین گروه ازتاست. در کنار این بازیگوشی شاید یکی از آموزنده‌ترین و یابنده‌ترین گروه‌هاست چرا که از لحاظ سنی به هم نزدیکیم و تجربیات تقریبا مشابه‌ای رو کسب کردیم اما با دیدگاه‌های کاملا متفاوت. وقتی قراره درباره موضوعی از کتاب گفت‌و‌گو کنیم سازگاری و تناقض‌های افکار بچه‌ها روی کار میاد اما در نهایت به نتیجه معقولی می‌رسیم.

مانی الیاسی

عضو گروه دریا

یک روز رایگان مهمون دریا باش!

یک روز رایگان مهمان گروه دریا باش!

یک روز رایگان مهمان گروه دریا باش!

اعضای گروه دریا

اعضای گروه دریا

تاریخچه کتاب‌های گروه

داس مرگ
داس مرگ
ناتور دشت
ناتور دشت
کشتن مرغ مینا
کشتن مرغ مینا
کتاب گورستان
کتاب گورستان

تاریخچه
کتاب‌های گــــــــروه

داس مرگ
داس مرگ
ناتور دشت
ناتور دشت
کشتن مرغ مینا
کشتن مرغ مینا
کتاب گورستان
کتاب گورستان

برای مشاوره یا ثبت‌نام ما اینجا هستیم

سدجاد

من سدجادم، معمولا اصرار دارم یه «د» به وسط اسمم اضافه کنم؛ چون اینجوری به خودم نزدیک‌تره. دانشگاه رو نصفه ول کردم، یه داستان‌فروشی به اسم ریدتودریم دارم و نون شبم رو از مارکتینگ در میارم.از دیدن چیزها همون شکلی که هستن خوشم میاد. حفره‌ها و تیرگی آدم‌ها من رو به خودشون بیشتر از زیبایی‌هاشون جذب می‌کنن.در نهایت آدم تو دو سه خط نوشته جا نمی‌شه.